Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri muhtevain eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu hatmızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha harisçekicilik ve beraber inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çdüzenışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı davranışlemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da berenarı önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM muayyen bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak muhtevain yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı bir zaman daha harisçekicilik.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO muhtevain en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme binalmaz.

Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir gayrı önemli ayrım da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu hesap farklıdır. SEO çdüzenışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş rahatışı sağlar.

Bu dü kavram, muhtevaerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise maksat daha ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.

Ancak bu kabul etmek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yavuz ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.